Wij (Maurits en Jessica) hebben een duidelijke missie met de boerderij en met de webwinkel. Hieronder in een notendop:

  1. Een goed leven voor onze koeien: De Groninger Blaarkop koeien leven natuurlijk, lang en gezond. Voor ons is dit de enige manier waarop wij met koeien willen omgaan.
  2. Een bijdrage leveren aan de instandhouding van het oude Nederlandse koeienras de Groninger Blaarkop.
  3. Natuurbeheer op een manier dat het allerbeste is voor de dieren, de mens en het milieu. Niet alleen voor nu maar zeker ook voor de toekomst. Herstel van bodemleven en van biodiversiteit door een holistische visie toe te passen. Wij houden ons bezig met agro-ecologie en herstellende landbouw.
  4. Producten van de hoogste kwaliteit. Puur, gezond en natuurlijk. En zeker ook: de beste smaak! Een gezonde bodem & gezond vee = gezonde producten.
  5. Alles tegen eerlijke prijzen, voor de consument en de boer. Bij Eytemaheert is er geen tussenhandel. Wij staan aan het roer van de boerderij en van de verkoop van de vleespakketten.
  6. Traceerbaarheid en herkenbaarheid van de herkomst van onze producten. Het rundvlees is rechtstreeks afkomstig van onze boerderij.
  7. Transparantie in bedrijfsvoering en in onze keuzes. Geen anonimiteit, maar een gezicht, een naam, een locatie bij de producent en de producten van Eytemaheert. Zo zijn wij ons eigen keurmerk en garanderen wij dat waar wij voor staan en wat de consument in toenemende mate belangrijk vindt. 
  8. De consument faciliteren in het kopen van eerlijke, heerlijke en duurzame producten rechtstreeks van de boerderij. Lokaal in de buurt van de boerderij en op andere plekken in Nederland.
  9. De burger op een open en eerlijke manier laten kennismaken met het boerenbedrijf en alles wat daarbij komt kijken.
  10. Het vertrouwen tussen de burger en de boer vergroten: niet alleen nog maar vertrouwen op overheidsgestuurde richtlijnen voor wat goed is voor boerderijdieren, maar weer vertrouwen op de bezieling en de kennis van de boer. Oog voor elkaar en elkaars wensen.